» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. نشست کتاب‌خوان، گامی مؤثر در جهت ترویج کتابخوانی

 علی جنتی در حاشیه نشست شورای عالی خانه هنرمندان ایران، با اشاره به اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای ترویج کتابخوانی، سلسله نشست‌های کتاب‌خوان را گامی مؤثر در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور دانست.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه (19 اردیبهشت ماه) در حاشیه نشستی با شورای عالی خانه هنرمندان ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر تفاوت سرانه مطالعه و میزان فروش کتاب در کشور، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در کشور با آن مواجه هستیم سرانه پایین مطالعه است. علی‌رغم همه تلاش‌هایی که برای ترویج کتابخوانی و مطالعه در کشور می‌شود، متأسفانه رقم این سرانه در کشور پایین است.

وی افزود: کتاب‌های زیادی در کشور منتشر می‌شود و این رقم بالاست و هر سال هم به آن افزوده می‌شود ولی میزان مطالعه‌کنندگان رشد نمی‌کند. بنابراین لازم است صدا و سیما، مطبوعات، فرهیختگان و تمامی دست‌اندکاران حوزه فرهنگ کشور وارد عمل شده و در جهت ترویج مطالعه و کتابخوانی تلاش کنند.

رئیس هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: این نهاد نشست‌هایی با عنوان «کتاب‌خوان» برگزار می‌کند که مؤلفان و علاقمندان به مطالعه در آن به معرفی کتاب می‌پردازند. این برنامه اقدامی مؤثر در ترغیب افراد به کتابخوانی خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی گفت: بر اساس سیاست‌های مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی، گفتمان‌سازی برای اقتصاد مقاومتی، ‌یکی از وظایف سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، ترویج وجدان کاری، روحیه کار و تلاش و... از جمله مؤلفه‌های فرهنگ‌سازی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. آنچه در این حوزه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برمی‌گردد، استفاده از همه ابزارهای در اختیارش از جمله فیلم، هنرهای تجسمی، تئاتر، کتاب و... است؛ اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، حمایت از فیلم‌ها، کتاب، هنرهای نمایشی و حتی مطبوعات فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 20 ارديبهشت 1395 | 10:5 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.